[:en]

In the last week’s article (link), we presented some of the best advice suitable for a successful influencing activity.  This time, the Bakers team continues the series.

1. Post constantly, but don’t spam!

You’re at the beginning of the road and you feel like the audience to whom you address to daily craves after your „voice”? Well, you might consider the fact that you’re kind of bothering. The most Social Media specialized sites propose a posting frequency of about 1 to 4 times a week.

But this doesn’t really mean that you have to go „by the book”: experiment with different posting frequencies for about a couple of weeks and analyze the statistics: every type of audience functions in a specific way.

2. Get out of your online comfort zone

The key word is networking. Webstock, Connect Hub, Digital Marketing Forum are just some of the conferences where „beautiful” people from Social Media meet and form a network of influencers with common prefferences. Also, if your work is well-known, don’t hesitate to accept the oportunities of speaking in public at these kind of events: not only does this activity help you develop both personally and profesionally, but, automatically, you surely secure yourself a small boom for your online popularity.

3. Do not be afraid to express your opinions

What makes you unique and authentic is the style of your writing. If you ever feel the need to auto-censor yourself, then you should better give up the idea of becoming an influencer in the first place. The only difference between a reporter and an influencer is that the latter doesn’t have the obligation to ask for his superiors’ approval in order to publish his work.

As an influencer, you do not have to report back to the editor or the chief-reporter concerning matters such as the chosen subject or the tone of voice: you are you own employee. Take advantage of it!

4. Tell my who you are, so that I know to give you like

If you happen to be a public figure, the process of building an online community which would favor you, might not prove to be such a big headache. But this doesn’t necessarily mean that you don’t have to take care of your tone of voice or your posting frequency. Given the fact that the online environment is considered to be public, any „slip” from your Social Media way of posting will be heavily charged. So next time, if you ever feel the need to type something scandalous, think twice before doing it!

Photo source: goo.gl/mFCKNf

[:ro]

În articolul de săptămâna trecută (link), ți-am prezentat câteva dintre cele mai bune sfaturi de care ar trebui să ții cont pentru a avea o activitate de influencing de succes. De data aceasta, echipa Bakers continuă seria de best practices în zona de influencing online.

1. Postează constant, dar nu face spam!

Ești la început de drum și simți că publicul căruia te adresezi tânjește dupa „vocea” ta în fiecare zi? Ei bine, s-ar putea să trebuiască să iei în considerare faptul că frecvența postărilor tale deranjează. Cele mai multe site-uri specializate în Social Media propun o frecvență de maxim 4 ori pe săptămână.

Dar acest lucru nu înseamnă neapărat că trebuie să mergi “by the book”: experimentează diferite frecvențe de postări timp de mai multe săptămâni și analizează-ți statisticile: fiecare tip de audiență funcționează altfel.

2. Ieși din zona de confort online

Cuvântul cheie este networking. Webstock, Connect Hub, Digital Marketing Forum sunt doar câteva dintre conferințele la care oamenii frumoși din Social Media se întâlnesc și își formează o rețea de influenceri cu preferințe comune. În plus, dacă ești cunoscut, nu ezista să accepți invitațiile de public speaking la astfel de evenimente: nu numai că această activitate te ajută în dezvoltarea personală și profesională, dar, automat, îți asiguri un mic boom pentru  popularitatea în mediul online.

3. Nu-ți fie frică să-ți exprimi opiniile

Ceea ce te face unic și autentic este stilul în care scrii. Dacă simți nevoia să te autocenzurezi, atunci ar fi mai bine să renunți de acum la ideea de a deveni influencer online. Singura diferență între un reporter și un influencer este faptul că cel din urmă nu are obligația să ceară aprobarea superiorilor ca materialul finit să apară în spațiul online.

În calitate de influencer, nu trebuie să dai socoteală editorului sau redactorului-șef pentru subiectul abordat sau pentru tone of voice: ești propriul tau angajat. Profită din plin!

4. Spune-mi cine ești, ca să știu să-ți dau like

Dacă se întâmplă să fii o persoană publică, s-ar putea să nu trebuiască să-ți bați așa de tare capul cu construirea unei comunități care să te favorizeze. Dar acest lucru nu înseamnă neapărat că ar trebui să-ți neglijezi frecvența postărilor și tone of voice-ul. Cum mediul online este considerat spațiu public, orice „scăpare”din postările tale în Social Media va fi taxată mult mai grav. Deci, dacă data viitoare simți că vrei să tastezi ceva defăimător, gândește-te de două ori înainte!

Sursa foto: goo.gl/mFCKNf

[:]