În ultima perioadă, la nivel global, un număr tot mai ridicat de atacuri cibernetice au afectat activitatea mai multor organizații importante. Deși se investesc sume mari de bani în sisteme de securitate IT pentru prevenirea acestor atacuri, criminalii cibernetici găsesc noi modalități de a infecta sistemele informatice și de a accesa informațiile personale.

Indiferent de domeniul în care activează un business, va avea clienți care vor fi prezenți în mediul online. Trăim în era social media. Astfel, în acest context, prezența oricărui business pe social media este obligatorie. Însă chiar și pe acest canal de comunicare pot apărea probleme de securitate, probleme care pot afecta profilul brandului.

Iată câteva măsuri care pot ajuta un business să își protejeze și să îți imbunătățească nivelul de securitate pe conturile de social media:

1) Utilizează parole complexe

În primul rând, un prim pas important în protejarea conturilor de social media este reprezentat de crearea unei parole greu de intuit. O parolă puternică este formată dintr-un amestec de numere, simboluri, litere mari și mici. Sunt de evitat parolele precum „123456”, „qwerty”, data nașterii sau alte combinații ușor de ghicit. De asemenea, tot din motive de securitate și siguranță, parola trebuie schimbată la un interval de trei luni.

2) Instalalează un antivirus sau un program de securitate

Fără un program de protecție, dekstop-ul sau telefonul mobil poate fi infectat foarte ușor. De aceea, este esențial ca toate dispozitivele să conțină un antivirus. Un antivirus cu toate actualizările la zi oferă cea mai bună protecție impotriva virușilor, spyware, malaware-ului dar și a alor amenințări.

3) Folosește alertele pentru activitate suspicioasă

Un alt software util este reprezentat de un program ce poate detecta dispozitivele neidentificate care încearcă să se logheze pe conturile de social media. Acest tip de program va trimite o alertă ori de câte ori cineva încearcă să se logheze pe un cont, detectând orice fel de activitate suspicioasă.

4) Nu te baza pe setările implicite

De fiecare dată când este creat un cont pe o rețea socială, profilul va avea cele mai mici standarde de securitate. Prin accesarea butonului de setări, optiunile de securitate pot fi personalizate și setate manual, îmbunătățind nivelul de protecție.

5) Scapă de conturile care nu sunt utilizate

De multe ori se întămplă ca unele conturi create pe anumite platforme să nu mai fie folosite. Și aceste conturi pot fi sparte. De ce să fie puse sub risc date legate de organizație când mult mai ușor este ca respectivul cont să fie dezactivat? Prin dezactivarea acestor conturi, vei fi sigur că nu vei lăsa în urmă date sensibile despre companie.

6) Deconecteză dispozitivul de pe cont

Atunci când cineva a terminat de utilizat contul, trebuie neapărat să-l deconecteze de pe dispozitiv. Prin această măsură, nimeni în afară de cei care știu parola nu va putea accesa contul. Bineînțeles, în unele browsere, utilizatorii pot bifa optiunea de a reține și salva parola de pe conturi, însă acest lucru nu este recomandat.

Așadar, în contextul actual, este important ca un business să aibă o prezență activă în mediul online, mai ales când vine vorba de social media. Însă această decizie prezintă și riscuri care pot pune în pericol datele și informațiile organizației. De aceea, prin mici schimbări, urmând sfaturile prezentate mai sus, oricine își poate proteja și îmbunătăți nivelul de securitate pe conturile de social media.

Limbă: