Last summer, Instagram launched the Stories tool in order to compete with rival Snapchat. Just like in Snapchat, the stories feature allow users to upload photos and videos, that are available for only 24 hours, in which they can show their daily activities. But Instagram didn’t stop here and decided to take the competition to the next level.
Recently, Instagram started a global campaign in USA (Philadelphia), Germany (Cologne) and Italy (Milan), which promotes its Stories feature. The message is a simple one: „Stories Are Everywhere”.
The main idea of the campaign is to present, in contrast, the extraordinary stories and the usual moments in everyday life. With this concept, Instagram tries to suggest that anyone, with the help of the Stories feature, can turn an ordinary moment into a memorable one.
Basically, there is a story everywhere, wherever you look. With the help of imagination, stickers, and brushes, users can create special stories out of nothing.
Thus, in order to illustrate this concept, 26 clips, 270 billboards, and 13 digital panels were produced. Also, several trams and stations were branded in Milan and Philadelphia, and the locations of the billboards were chosen based on the unique architecture of each city.
Photos source: http://www.wkams.com/#!/work/instagram/stories-are-everywhere
Vara trecută, Instagram a lansat instrumentul de Stories cu scopul de a concura cu rivalul Snapchat. Exact ca la Snapchat, funcția de Stories le permite utilizatorilor să încarce poze și clipuri, valabile 24 de ore, în care își prezintă activitățile zilnice. Însă Instagram nu s-a oprit aici și a decis să ridice nivelul competiției.
Recent, Instagram a lansat o campanie globală, derulată în SUA (Philadelphia), Germania (Cologne) și Italia (Milan), prin care își promovează funcția de Stories. Mesajul principal este unul simplu: „Stories Are Everywhere” („Poveștile sunt peste tot).
Ideea de bază a campaniei constă în prezentarea, în contrast, a poveștilor extraordinare și a momentelor obișnuite din viața de zi cu zi. Prin acest concept, Instagram încearcă să sugereze faptul că oricine, prin funcția de Stories, poate transforma un moment banal într-unul memorabil.
Pe scurt, există o poveste în orice loc te-ai afla, oriunde ai privi. Cu ajutorul imaginației, a stickerelor și a pensulelor, utilizatorii pot crea povești cu adevărat speciale.
Astfel, pentru ilustrarea conceptului, au fost produse 26 de clipuri, 270 panouri publicitare și 13 panouri digitale. Au fost branduite mai multe tramvaie și stații de tramvaie din Milano și Philadelphia, iar amplasarea panourilor publicitatre s-a făcut în funcție de arhitectura specifică a fiecărui oraș, fiind alese locuri cât mai interesante.