Oamenilor le place să se uite la videoclipuri, iar Facebook profită de pe urma acestui insight. Videoclipurile îi ajută pe utilizatori să se contecteze între ei, generează engagement și contribuie la construirea comunitaților. Utilizatorii sunt dornici să descopere videoclipuri noi, dar și să vadă la ce anume se mai uită prietenii lor pe news feed.

Nu cu mult timp în urmă, Facebook a lansat o secțiune special dedicată video-urilor. Însă această funcție nu le permite utilizatorilor să se conecteze direct cu cei care creează conținutul video respectiv, ci le livrează conținut aleatoriu, bazat pe like-urile și interesele fiecărei persoane în parte. De aceea, Facebook dorește să introducă o funcție prin care utilizatorilor să le fie mai ușor să urmărească emisiunile lor preferate, dar și să descopere altele noi.

Facebook Watch

Ideea din spatele Watch este să ajute utilizatorii să găsească video-uri și emisiuni care să fie pe placul lor și, în același timp, să aibă posibilitatea de a interacționa cu realizatorii acestora, dar și cu ceilalți fani. Practic, Facebook încearcă să introducă o noua variantă a TV-ului, o reinterpretare adaptată nevoilor și cerințelor de pe social media.

Funcția Watch, dacă va reuși să aibă succes, va reprezenta un adevărat pericol pentru competitori precum TV-ul tradițional și Netflix, Youtube, Twitter, care, la rândul lor, aspiră la ideea de a aduce televizorul în social media.

Facebook Watch va fi testat în Statele Unite, urmând ca mai apoi să fie lansat la nivel internațional. Prin această funcție Facebook vrea să încurajeze creatorii de content să genereze conținut exlusiv, conținut ce poate fi găsit doar pe această platformă, care să îi facă pe utilizatori să se reîntoarcă și să vizioneze o anumită emisiune ori de câte ori apare un nou episod.

Funcția Watch va avea mai multe opțiuni de personalizare, astfel utilizatorii vor putea descoperi videoclipuri și emisiuni pe care și prietenii lor le urmăresc. Mai mult, vor exista și secțiuni precum: „Cele mai discutate video-uri”, videoclipuri care au generat cea mai mare interacțiune în secțiunea de comentarii, „Ce îi face pe oameni să râdă”, video-uri care au generat cele mai multe reacții cu râset (Haha reaction) și „Ce urmăresc prietenii tăi”, unde vor fi afișate video-urile urmărite de prietenii din lista utilizatorilor.

Conținutul de pe funcția Watch va fi diversificat. Vor putea fi publicate video-uri de tipul reality show, video-uri live sau chiar sketch-uri, opțiunile sunt nelimitate. Fiecare emisiune va fi formată din episoade și va urmări o anumită temă sau o poveste. De asemenea, funcția va cuprinde și o secțiune, numită Watchlist, unde utilizatorii pot fi la curent cu toate episoadele noi apărute ale emisiunilor pe care aceștia le urmăresc.

Câteva exemple de emisiuni care vor putea fi urmărite pe Facebook Watch: Nas Daily, un vlogger care își prezintă prietenii săi cei mai buni și viața lui de zi cu zi, National Geographic’s „We’re Wired that Way”, o serie de mini-documentare despre umanitate și Major League Baseball, transmisiuni live ale meciurilor din liga profesionistă de baseball din Statele Unite ale Americii.

Facebook Watch va fi valabil pe desktop, smartphone, laptop și pe aplicațiile de TV. Rămâne însă de văzut cât succes va avea acestă funcție și dacă va reuși să concureze cu ceilalți mari rivali, Youtube și Netflix. Cert este că, în ultimul timp, Facebook a pornit într-o misiune de monopolizare a internetului. Dar acum, prin funcția de Watch, nu concurează numai cu rivalii săi din online, ci chiar și cu televiziunea tradițională.

Videoclipul de prezentare pentru funcția Watch poate fi găsit mai jos.

Introducing Watch

Posted by Facebook on 9 August 2017

Limbă: